شناسه خبر: 1599

لینک کوتاه صفحه

https://azar.dmsonnat.ir/?p=1599

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه
اگر مسئله امامت و ولایت نبود دین اسلام ناقص می‌ماند
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: علت نامگذاری دهه بین عید قربان و عید غدیر به عنوان دهه امامت و ولایت پرداخت و گفت: عید قربان تا عید غدیر را دهه امامت و ولایت می‌نامند به این علت که در روز عید قربان حضرت ابراهیم پس از گذراندن آزمایشات و ابتلاعات الهی به مقام امامت رسیده و در عید غدیر امامت حضرت امیرالمومنین هنگام بازگشت از حجه‌الوداع توسط پیامبر به مردم ابلاغ شد لذا ایام بین این دو عید را دهه امامت و ولایت نامگذاری کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت آذربایجان غربی؛ صبح امروز حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در جشن عید سعید غدیرخم در فرماندهی مرزبانی استان آذربایجان‌غربی به بیان جریان ذبح حضرت اسماعیل علیه‌السلام پرداخت و گفت: حضرت ابراهیم علیه‌السلام در سن پیری از خداوند فرزندی خواست و خداوند به او بشارت حضرت اسماعیل را داد وقتی اسماعیل به سن جوانی رسید خداوند دستور ذبح اسماعیل را به حضرت ابراهیم داد و وقتی حضرت ابراهیم و اسماعیل در مقابل دستور خداوند تسلیم شدند خداوند گوسفندی را به جای اسماعیل فرستاد.

وی به بیان علت نامگذاری دهه بین عید قربان و عید غدیر به عنوان دهه امامت و ولایت پرداخت و گفت: عید قربان تا عید غدیر را دهه امامت و ولایت می‌نامند به این علت که در روز عید قربان حضرت ابراهیم پس از گذراندن آزمایشات و ابتلاعات الهی به مقام امامت رسیده و در عید غدیر امامت حضرت امیرالمومنین هنگام بازگشت از حجه‌الوداع توسط پیامبر به مردم ابلاغ شد لذا ایام بین این دو عید را دهه امامت و ولایت نامگذاری کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در ادامه به بیان اهمیت انتخاب حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام به جانشینی پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه و آله پرداخت و گفت: اگر مسیله امامت و ولایت و انتخاب حضرت امیرالمومنین به جانشینی پیامبر اسلام نبود دین اسلام ناقص می‌ماند چرا که امکان ندارد پیامبری که برای هدایت انسان‌های عصر جاهلیت ۲۳ سال زحمت کشیده است برای رهبری جامعه پس از رحلت خود شخصی را معرفی نکرده باشد.

امام جمعه ارومیه خاطر نشان کرد: بزرگان هر کشور، قبیله و قومی برای انتخاب جانشین بعد از خود قوانین و راه و روش‌هایی مشخص می‌کنند لذا اگر گفته شود که پیامبر برای زمان بعد از خود جانشینی انتخاب نکرده بود نعوذبالله باید گفت پیامبر به فکر دین مردم بعد از وفات خود نبوده است.

وی در پایان افزود: در کشور خودمان اگر قانونی برای انتخاب جانشینی رهبری نباشد باید گفت که قانون اساسی کشور قانون ناقصی است چرا که برای مسئله به این مهمی قانونی در آن نیست.

انتهای پیام

فهرست